Translate

Wednesday 20 November 2019

Tack för de underbara och bestående minnen!


Av Stanley Collymore

Jag är helt övertygad om att med tanke på vad
det kan verkar som om jag gör att Howard
inte bara skulle vara det fruktansvärt bredvid
sig själv med Rage och oro men också
och lika som svar på den här dikten
jag har skriven vara hämndslagen
med avundsjuk och typiskt, som ett resultat
av denna situation är han bokstavligen
fick sig själv ordentligt blåsa en
packning för, som han upp-
fattar det, det oberättigade, oinbjudna
och från hans specifika perspektiv,
skapandet av okallade för och
uppenbarligen oönskade
överturer från min sida vars
specificerad agenda är att
woo, med efterföljande
mål om oundvikligen
säkerställer från honom, den
stående men olaglig grund
i sitt liv: det påvisbart
flirtande och kärlek-
hungrig Marina.

Inte så Howard! För tyvärr i det faktiska livet
ditt älskar Marina, spelad av skådespelerskan Jean
Fergusson, liksom Juliette Kapman, din väldigt
kunniga men märkbar stridsöxa fru Pearl:
mycket populära karaktärer, som dig
själv, I BBC Comedy Series "Last
of the Summer Wine", båda
drog tyvärr bort inom en
kort tid av varandra - Juliette Kaplan
gick först den 10 oktober 2019 och därefter
Jean Fergusson den 14 november isamma
år. Och i uppriktiga tacksamhet för
det underhållande nöjet som de
både individuellt, gemensamt
och mest underbart över
flera år levereras till
mig och miljoner
av andra tittare
 över vår kontrasterande nation
Storbritannien denna dikt,
följaktligen, är min
minnesdag hyllning till
dessa två verkligen,
enastående
Brittiska
kvinnor.

© Stanley V. Collymore
19 november 2019.


Författarens kommentarer:
Min kondoleanser till de överlevande nära familjemedlemmarna och personliga vänner till den sena Juliette Kaplan och Jean Fergusson: skådespelerskor i “Last of the Summer Wine” som tyvärr dött nyligen den 10 oktober respektive den 14 november 2019.

Evigt tack för det enorma glädje du har gett utmärkta miljoner tittare som jag. Och nu när ditt utmärkta arbete och ditt dödliga liv nu båda är färdiga på jorden, vilar evigt i fred-minnesmärke i era respektive och resursfulla liv.

No comments:

Post a Comment