Translate

Monday 11 November 2019

Svårigheten att vara en ärlig och modern kvinna samtidigt


Av Stanley Collymore

Det är över ett år nu som vi blev nära vänner och började
går ut tillsammans. Och även om det aldrig har funnits
något sexuell intimitet mellan oss två bortsett från
självklart ur mitt personliga perspektiv också
sällsynta fall av oss som bara kysser varandra,när det
är klart som mitt kroppsspråk och dessutom långt
från subtila kompletterande ivrig och uppmuntrande
indikationer vid dessa exakta tillfällen, tillsam-
mans med andra som uppenbart och slutgil-
tigt föreslog att jag ville ha mycket mer
än vad du vanligtvis erbjöd; tyvärr,
från din sida, ingenting på distans
av betydande sexuella intresse
för mig har hänt någonsin.

Därför drog jag slutsatsen att det bara var vänskap
som du uteslutande önskade av mig började jag
för att väga upp mina troliga personliga alternativ
trots att jag är psykologiskt, känslomässigt och
fysiskt, men ensidigt det verkade helt klart
för mig, stadigt lojalt mot du. För det
fanns känslor i mig det behövde utan
tvekan vara nöjd och att jag inte
kunde moraliskt strider med
medan jag fortfarande
var i en känslomässig
kontakt med dig.

Ändå är din churlish, omogna, löjlig och fullständigt
spitig svar, när jag modigt tog frågor i mitt egna
händer och öppnade för dig om hur jag kände
faktiskt när det gäller vår sanningsenliga
icke-befintliga privata förhållanden,
var att grymt märke mig en oförstörbar skörde,
allvarligt på det oavbrutna se upp för alla
bekvämliga och mottagliga man! Mig?
Av alla personer! Och vad en motbjudande
queer sak för dig att göra säga på ett
klokt sätt! Med tanke på min
extremt svag position att
vara in situ helt saknas,
heteroseksuell
anslutning
med dig.

© Stanley V. Collymore
11 november 2019.


Författarens kommentarer:
Ett mycket queer-svar från den specifika kadens sida måste jag säga, med det nämnda adjektivet av ”queer” i dess autentiska original och fortfarande lämpliga, känner jag, etymologiska betydelser. Detta trots sin svåra korruption av överflödet av grundligt intellektuellt utmanade och djupt dumma ned enklappar och charlataner i den engelsktalande världen.

Och särskilt i hela Förenade kungariket, och som rutinmässigt och ihållande pinsamt missbrukar det engelska språket, och alltid det enda språket de känner eller kommer någonsin att lära sig, för sina egna motbjudande kliande, perversa och idiotiska syften.


No comments:

Post a Comment