Translate

Thursday 7 November 2019

Kilt mellan en sten och en hård plats


Av Stanley Collymore

Jag står ofullständigt upp varje arbetsdag och med
vanligt personliga förberedelser ur vägen ansvarsfullt
gå till jobbet som jag lyckligtvis har; som Jag
har en levande att tjäna, en familj att till-
handahålla för och ett tak att hålla
över våra huvuden. Inte enklaste uppgifter
ibland försäkrar jag dig men jag är det
väl medveten om att det jag gör är
helt nödvändigt för vår dagliga
existens och det i sig självt
hjälper märkbart att ener-
giskt fokusera mitt sinne

Att överleva är vad några av er kan kalla det,
och i princip när det bedöms objektivt
de har helt rätt. Men då vad andra
handlingssätt är realistiskt öppen för en
äkta, fungerande klass individ som
jag utanför kanske oväntat att
vinna nationella lotteriet? Övrig
än för mig att fortsätta arbetar lika
hårt och så länge jag rimligen
kan i allvarligt hopp om
ordentligt lösa detta
problematiskt
skyldighet
att Jag är
fast i.

© Stanley V. Collymore
6 november 2019.


Författarens kommentarer:
Oavsett vilken definition man kan tillskriva arbetet är det ändå en aspekt av livet som de flesta av oss, vid ett eller annat tillfälle, av nödvändighet, för skojs skull, genom tvång eller någon skyldighet eller annan involveras i. Och följaktligen våra förväntningar som liksom våra erfarenheter av det kommer naturligtvis att vara mycket varierande.

No comments:

Post a Comment