Translate

Tuesday 9 July 2019

Välkommen jordisk död, med all din starka finalitet!


Av Stanley Collymore

Jag har levt ett gott, fruktbart och lyckligt liv överväldigat
med manga möjligheter som jag lyckligtvis och med
fördel utnyttjade; så i huvudsak har jag inget alls
att klaga på. Och förutom, som jag alltid visste
var fallet Död i detta jordiskt liv, att vi alla av
oss lever någon gång eller annat, är en oundviklighet. Så
du får inte hitta mig att klaga när min tiden här på j
orden har äntligen kommit till finalitet. För san-
ningen få veta, jag kan inte ärligt tänka på
någonting mer tråkigt och i verkligheten
ganska deprimerande - även efter allt
många spännande och konstruktiva
saker i mitt liv som jag har gjort
behagligt - än att fortsätta lever
oavbrutet på detta märkbart
alldeles blemished planet Earth,
där Som det händer är jag
nu, på obestämd tid.

© Stanley V. Collymore
9 juli 2019.


Författarens kommentarer:
Med så många intellektuellt utmanade, iögonfallande dimmade, ondskådligt låglivade och uppenbarligen dysfunktionella moroner - som i själva verket inte är mer än barnliga och vilda barn i grunden lura vuxna kroppar - helt och hållet oförmögna att uppfostra sig i äkta vuxna Världen i deras avgjort lyckliga och hopplösa okunnighet, vilka andra än de som är tydligt som dem skulle vilja fortsätta att leva i denna värld bortom den naturliga tilldelade tiden? Jag vet positivt att jag inte skulle!

No comments:

Post a Comment