Translate

Wednesday 24 July 2019

Sexfellen


Av Stanley Collymore

Det var ikke helt min skyld at du ble gravid. Før vi
hadde sex, jeg fortalte spesifikt at jeg ikke bærer
på det noen kondomer med meg, og fornuftig
i den diskursen mellom oss to spurte deg
entydig om du var på p-piller eller tok
noe annet form for prevensjon mot
du tilfeldigvis blir gravid. Du sa du ikke var det. Så
jeg antydet det åpent vi bør kalle hele saken og
prøve igjen senere når det var mye tryggere
å gjøre så. Men du svarte ettertrykkelig
nei;raskt å legge til at du ville gjøre
det nylig hadde din normale per-
iode og sannsynlig sjanse for
unn-fangelse var sannsyn-
ligvis lav og,derfor fo-
rsiktig ut av veien.

Og dessuten opptatt og til og med det kliniske
besettelse av safe-sex, trodde du, var et
tema det var enormt oversolgt, og
som relativt få uavhengige personer faktisk
kjøpt. Så jeg bukket under til din over-
bevisende resonnement, beviset på
det er nå i puddingen som du
tydeligvis er bærer. Og
hva har mirakuløst
gjort skjedde med den gratis
kjærlighetsoppfatningen og
selverklærende avant
garde, elsker fra det
21. århundre du
var forførende
forkjemper?

Helt overraskende, for meg, deg
nåintenst og forventningsfullt
trofast ønske om å være
et konvensjonelt res-
pektabel kone, og
hengiven mor.

© Stanley V. Collymore
23. juli 2019.


Forfatterens kommentarer:
Det er relativt få av oss som verken har vært nede på denne spesifikke veien eller ellers ble sterkt fristet til. Hvis du prøver å overbevisende si at du ikke har det, er du verken en villfarende eller patologisk løgner eller har hittil levd et ganske kjedelig liv.

No comments:

Post a Comment