Translate

Saturday 27 July 2019

Mitt nya skägg


Av Stanley Collymore

Du kom till verklighet inte för att jag ville ha en eller för
den saken hade till och med tänkt på behovet av att ha
en, eftersom ingen av dessa två händelser hade till
och med fjärrkorsat mitt sinne än mindre inbäddade sig
själva där. Så din väldigt existens och naturligtvis
oväntad närvaro här, du förstår, är i grunden
den framgångsrika kombinationen av den
otydliga övergivenhet av en ovanlig
handling av lathet av mig som
har tydligt och ganska självklart, med fördel
resulterade i den ivriga spirningen, viss
uppmuntran där,och vad som har
öppet bli det omisskännliga
och fastställd faktum
av vad är nu mest
utmärkt och
lockande till-
växt av ansiktshår. Oväntat men
välkomnande så det är sant
att säga; och genom att
utseendet på saker
permanent här
tillstanna
kvar!

© Stanley V. Collymore
21 juli 2019.


Författarens kommentarer:
Noggrant en rakbar person tycker jag ändå att jag ser ganska hämtande ut med detta nya skägg av mig.

No comments:

Post a Comment