Translate

Wednesday 24 July 2019

Sexfällan


Av Stanley Collymore

Det var inte helt mitt fel att du blev gravid. Innan vi
hade sex sa jag specifikt till dig att jag då inte
bär alla kondomer med mig, och förnuftigt i
den  diskursen mellan oss två otvetydigt
frågade dig om du var på p-piller eller
annars tog någon annan form av preventivmedel mot
du av misstag blir dig gravid. Du sa du inte var
det. Så jag föreslog öppet det vi bör avbryta
hela saken och försöka igen senare när
det var mycket säkrare att göra så.
Men du svarade med eftertryck
nej; lägger snabbt till att du
nyligen skulle göra det hade din
normala period och trolig
chans till befruktning
var troligt låg och,
därför försikt-
igtur vägen.

Och dessutom upptaget och till och med det kliniska
besatthet av säkert sex, trodde du, var ett ämne
det var enormt översåld, och vilket relativt
få oberoende personer köpte faktiskt. Så
jag gav efter till ditt övertygande resonemang,
beviset för det är nu i den pudding som du
uppenbarligen är bärande. Och vad
som har på ett mirakulöst sätt
hände med den fria kärlek-
suppfattningen och
självutnämnande avant
garde, älskare från
2000-talet du var
Förföriskt
kämpa?

Helt överraskande för mig, du nu
intensivt och förväntansfullt
troget önskan att vara
en konventionell
respektabel
fru, och
hängiven
mor.

© Stanley V. Collymore
23 juli 2019.


Författarens kommentarer:
Det finns relativt få av oss som varken har varit på den här specifika vägen eller annars blev väldigt frestade. Och om du försöker övertygande säga att du inte har det, så är du antingen en illusion eller patologisk lögnare eller har hittills levt ett ganska tråkigt liv.

No comments:

Post a Comment