Translate

Friday 19 July 2019

I Älskande Unison


Av Stanley Collymore

Känn nöje i mig! Det är nästan palpabelt, kan du inte
se? Och allt för att jag är så galen kär i dig. Så
mycket så att alla senor i hela min kropp
är akut levande med energi och mest
intensivt massivt avfyrade med
okontrollerbar passion för
dig. Så snälla, snälla ta
ombord vad jag säger till dig, vad jag så djupt
värdesätter och värdesätter med Helheten
i mitt liv som jag har fallit djupt och
oemotståndligt kär i dig, och att
lära känna dig som jag skulle
mest allvarligt under de
givna omständigheterna älskade
älskling att vara din Darling
fru,som de ganska char-
migt säger; för bättre
eller sämre; veta
fullt bra i mitt
fall vad det
konsekvens
kommer
att bli

Ett liv av untrammeled salighet gemensamt
och naturligtvis ansvarigt föräldraskap
vår planerade och djupa älskade
barn och i denna kärleksfulla
process därefter sätta i
rörelse charmig utsiktsplats för att vara
härliga och glada förfäder av våra
egna biologiska barnbarn och
ganska optimistisk framtid
oavbrutna generationer
av våra egna avkommor.

© Stanley V. Collymore
18 juli 2019.


Författarens kommentarer:
Inspirerad av och skrivet för alla som verkligen vet vad kärlek handlar om och hur bäst att förmedla den till de som verkligen är värd för sådan kärlek.

No comments:

Post a Comment