Translate

Saturday 22 February 2020

Mobiltelefoner: den förbannade gudstjänsten för hjärndöda och irriterande idiot!


Av Stanley Collymore

Sätt en socka i det kommer du! För jag kan knappast höra
mig själv tänka med dig oavbrutet blabbande med din
galen och högljudd monolog, till synes du men
ingen annan i öronskottet, som avleds som en
konversation. Ärligt talat är jag inte minst
intresserad i det du säger lutande medan mest irriterande
liksom att upprepa ad nauseum den senaste timmen
nu. Så varför låter du inte min belägrade öron vila
och upphöra med att fysiskt attackera dem med
din krass dumhet? Ger min hjärnan i processen det
välbehövliga möjlighet att göra anspråk på
nytt, liksom bibehålla sin vana förnuft? Och
när det gäller din dyrbara mobiltelefon
med tvång och skjut upp det
permanent den delen av
din kropp där tack
och lov solen
lyser inte!

© Stanley V. Collymore
22 februari 2020.


Författarens kommentarer:
Mobiltelefoner är som bra sex! Förnuftigt och ansvarsfullt förknippat med båda är helt fantastiskt och personligen mycket givande. Om de katastrofala konsekvenserna av båda är missnöjda och exasperatingly ansvarsfullt är alltför uppenbara!

No comments:

Post a Comment