Translate

Wednesday 12 February 2020

I överdådig och med rätta värdig beröm av Doria Ragland!


Av Stanley Collymore

Du är verkligen av någon definition av den termen en
absolut fantastisk mamma! Mycket prisvärt i det
avseendet och på samma sätt tydligt en mest
värdig mamma som väl! Och dessutom
till alla med ens en modicum av sunt förnuft, än
mindre en moraliskt inducerad och helt principiellt
samvete med dessutom ögon som kan och
exakt se flera och enastående humana
egenskaper som dock för dig är i sig
själva födda är själva ändå uppmärksamt,
religiöst och meningsfullt för den
enda fördelen, filantropiskt
fysiskt och psykologisk
förbättring av andra,
evigt och mest
civiliserat
arbetat
med!

Att göra dig mest ovärderlig till ett verkligt
oklanderligt, en onekligen enastående
och förgylld kant fantastisk kvinna Doria
Ragland! Än,samtidigt en härlig självutsläpp
Afroamerikansk kvinna. Eller som jag
mycket tydligt och i all seriös vilja
avow, den fulländade damen!

Och så det är helt överraskande för mig Doria
Ragland att du inte bara födde en sådan
häpnadsväckande inspiration dotter
som du hette Rachel Meghan och som i sin tur
har blivit en sådan  enastående kredit till
dig och de uppfattande elementen av
mänskligheten; är själv specifikt
på grund av din djupa häpnads-
väckande och utmärkta föräldraskunskaper
Doria Ragland, nu systematiskt sprän-
gning bortsett från de tappade,
rasistiska, antediluvianska
och avskyvärda, klassridda begräns-
ningar som alltför länge har hindrat den
upplysta marsjen framåt av en ny,
med rätta demokratisk och
en patent meritokratisk
världen med dess
tillhörande
internationella
samhällen.

Men en energisk inställning också av din
dotter Meghan som har fått hela planeten
befolkningen pratar, tänker på allvar
och stödjer reagerande. Och alla av detta
på ingen lindrande mått på grund av
dig, min verkligen inspirerande
afrikanska Amerikansk,
 själSyster Doria
Ragland!

© Stanley V. Collymore
11 februari 2020.


Författarens kommentarer:
Efter att ha rest världen brett professionellt, yrkesmässigt och under min frivilliga militärtjänst med det brittiska kungliga flygvapnet kan jag ärligt säga att bland de många och grundligt spännande saker jag har sett och medvetet bevittnat har ingenting naturligt, tillfredsställande tröstat eller inspirerande entusiastiskt mig som en soluppgång och solnedgång i mitt tropiska paradisiacala förfäder hemland Barbados!

Och i mänskliga termer motsvaras därmed samma joie de vivre instinktivt av mig Dora Ragland, din ytterst fantastiska dotter Meghan; enastående modig, hederlig och human svärson Harry, och tillsammans deras tydligt vårdade son och din oerhört älskade barnbarn Doria Ragland, Archie.

Fyra anmärkningsvärda, av alla positiva och etymologiska beskrivningar av den termen, individer som har min oöverskådliga vänskap kombinerad med en allvarlig begär av mig för Guds eviga välsignelse och skydd för er alla!

För i karakteristiskt Barbadianskt religiöst erkännande och lika ofattbarliga sociala termer, som båda är etiskt, religiöst och kulturellt genomträngda: "Om Gud är för dig, vad spelar det vem som är emot dig!"

No comments:

Post a Comment