Translate

Wednesday 12 February 2020

I overdådig og rettferdig verdig ros av Doria Ragland!


Av Stanley Collymore

Du er faktisk noen definisjon av det uttrykket strålende
mor! Svært prisverdig i den forbindelse og på samme
måte en mest verdig mamma som vi vil! Og videre
til alle med enda en modicum av sunn fornuft,
enn si en moralsk indusert og helt prinsipiell
samvittighet med i tillegg øyne som kan og nøyaktig
se flere og enestående menneskelige egenskaper
som skjønt for deg er iboende medfødte
er seg selv ikke desto mindre oppmer-
ksomt, religiøst og meningsfullt
for den eneste fordel, filan-
tropisk fysisk og psy-
kologisk for-bedring av
andre, evigvarende
og de fleste
siviliserende
jobbet
med!

Gjør deg mest uvurderlig til en virkelig
upåklagelig, en unektelig enestående
og forgylt kant fantastisk kvinne
Doria Ragland! Ennå, samtidig
en herlig selvutslettende
Afroamerikansk kvinne.
Eller som jeg veldig
klart og i all alvor
avow, den full-
endte damen!

Og så er det helt overraskende for meg Doria
Ragland at du ikke bare fødte en slik ærefrykt datter
som du het Rachel Meghan, og  som på sin
side har blitt en så enestående æren
til deg og de oppfattende elementene
av menneskeheten; er seg selv spesifikt på grunn
av din dypt astute og gode foreldreferdigheter
Doria Ragland, nå systematisk sprengning
bortsett fra de innestoppede, rasistiske,
antediluvianske og avskyelige,
klassestyrte begrensninger
som altfor lenge har
 hindret den opplyste marsjen frem
av en frisk, med rette demokratisk
og en åpenbart meritokratisk
verden med tilhørende
internasjonale
samfunn.

Men en energisk holdning også av datteren
dinMeghan som har fått hele planeten
befolkningen snakker, seriøst tenker
og støttende reagerer. Og alt av
dette i ingen bagatellmessige tiltak
på grunn av deg, min virkelig
inspirerende afrikansk
Amerikansk, sjel
Søster Doria
Ragland!

© Stanley V. Collymore
11. februar 2020.


Forfatterens merknader:
Etter å ha reist verden rundt profesjonelt, yrkesmessig og under min frivillige militærtjeneste med det britiske kongelige luftvåpenet, kan jeg ærlig si at blant de mange og grundig spennende tingene jeg har sett og intens vitne til, har ingenting naturlig, tilfredsstillende trøstet eller inspirerende begeistret meg som en soloppgang og solnedgang i mitt tropiske paradisiacale forfedres hjemland Barbados!

Og tilsvarende i menneskelige termer blir den samme gleden eksistensielt eksemplifisert i meg av deg Dora Ragland, din overveldende fantastiske datter Meghan; enestående modig, ærefull og human svigersønn Harry, og i fellesskap deres tydelig bemerkede sønn og din enormt beundrede barnebarn Doria Ragland, Archie.

Fire bemerkelsesverdige, av enhver positiv og etymologisk beskrivelse av det uttrykket, individer som har mitt uoppløselige vennskap kombinert med en alvorlig bønn for meg for Guds evige velsignelse og beskyttelse for dere alle!

For i karakteristisk Barbadsk religiøs erkjennelse og like uutslettelige sosiale termer, som begge er etisk, religiøst og kulturelt gjennomsyret av: "Hvis Gud er for deg, hva betyr det hvem som er imot deg!"

No comments:

Post a Comment