Translate

Friday 30 August 2019

Varför i hela världen tvivlar du hårt på vad som är uppenbart?


Av Stanley Collymore

Du ifrågasätter mig varför det är som jag inte har frågat
Dig eller uttrycker inget intresse för att vilja gifta sig
du? Tja, bara svara på dessa några frågor ärligt
talat och jag är helt säker på att orsaker
kommer verkligen att bli själv-
förklara. För det första vill du få barn, om än
av alla mycket fel skäl, och jag personligen
vill inte ha något. Och medans ditt val
i det avseendet är fast fast, min är
lika konstant. Dessutom med
massor av pengar är en
glödande fixering av
er, men jag har det ingenting
själv emot ha en bekväm
existens, sparsamhet,
 som du tydligt avsky,
är en främsta
dygd med
mig.

Och medan du ser sex som en obehaglig plikt och till
och med som en betungande sysselsättning att
bortskaffas av snabbt anser jag det tydligt
som en kardinal egenskap hos varje
meningsfull, interpersonell relation med vem
jag är nära involveradmed romantiskt.
Så bära in tänk bara på dessa
relativt några saker bland
olika andra Jag är
säker Jag kan
hitta,

Du, med din mycket flaunted intelligens, borde
lätt bomull på där exakt det är som jag kommer
från. Och varför ett äktenskap med dig är
lika livskraftigt och önskvärt ett förslag
 till mig i sådant omständigheter,
som om jag eller någon annan
likeminded person skulle vara idiot- antar
jag att vi kunde individuellt och helt
utan hjälp av någon, framgång-
srikt simma det volumin-
ösa vatten I expansiv
atlanten Ocean -
ensam!

© Stanley V. Collymore
30 augusti 2019.


Författarens kommentarer:
Äktenskap är och borde alltid betraktas, anser jag, som betydligt mer än bara ett personligt utsmyckat eller ännu värre ett tillverkat fall av underordentligt eller till och med slaviskt underkastande sig själv till de förfärliga fantasierna i vilket dominerande och alltid inträngande samhälle de som överväger det. råkar vara i.

För äktenskap handlar avgörande om att du verkligen är kär i den person som du ärligt förklarar att du ömsesidigt vill dela ditt liv med tillsammans; och oavsett framgångar och eller motgångar du antingen individuellt eller gemensamt upplever under den efterföljande evolutionära processen du är involverad i, kommer du villigt och otvetydigt både att dela och ta itu med dessa samförstånd och tillsammans.

Inte något, och ja, det är äktenskap som jag fortfarande hänvisar till, att skynda hänge sig åt eller snarast dra sig tillbaka från för att passa dagens oöverträffade, samhälleliga vagarier.

No comments:

Post a Comment