Translate

Friday 23 August 2019

Till mina arvingar och arvbärare!


Av Stanley Collymore

Tack för evigt! Eftersom jag inte kunde ha bett
om,än mindre än tacksamt har välsignats med
en mest anmärkningsvärt duo av a härlig
dotter och en stilig son än vad jag har
varit så härligt anges i personerna
på båda du. Och så mitt eviga tack och innersta
tacksamhet går ut i motsvarande mått ni två:
vårdade frön av mina ländor och passande
de sanna bärarna av det jag uppriktigt
representerar, och den bestående
arvet till alla andra av det jag
verkligen har försökte
åstadkomma och faktiskt
uppnådde, när mitt dödliga
liv på jorden är äntligen
tillbringade, och bara
minnen av jag
stannar
kvar.

© Stanley V. Collymore
22 augusti 2019.


Författarens kommentarer:
Att vara förälder borde och kan vara en mycket underbar upplevelse, men att veta att ditt avkomma kommer att vara de äkta arvbärarna av vad du i en principiell ståndpunkt ganska beslutsamt står för och verkligen representerar är inte bara en otrolig inspirerande uppenbarelse i sig själv men också en insikt att det är himmelsändat!

No comments:

Post a Comment