Translate

Wednesday 28 August 2019

På att konfrontera en tvångsmässig kontrollfreak


Av Stanley Collymore

Vänd dig till mig, se mig rakt i ögonen och sanningsen-
ligtberätta vad det är som du verkligen vill ha av
mig, som ärligt talat ditt allmänna beteende
blir ganska oroande och oroande för mig
och jag kan helt enkelt inte göra huvud eller
svansar av dina obegripliga handlingar, eller ens vad
det är som du ska göra. Och det är inte rationellt
beteende på något sätt, eller något- sak som
jag borde tvingas saga upp med i stoisk
isolering, och ganska entydigt jag
mest kraftfullt kommer aldrig
att fundera över genom-
föra något sådant.

Så här är ett praktiskt råd till dig från mig. Sluta
omedelbart din tydligt narsissistiska Queen
Bee postulations som föreskriver att
dina önskemål måste omedelbart
konverteras till någon annans
lydigt adresserade kommandon dikterade
och enbart styrd av dig, uppenbarligen.
Brist det, dröm om du måste, vilket
är din privata och lagliga rätt
att göra är jag säker. Men
jag starkt efterfrågan,
och brådigt förtroende, det gör du
inte på allvar förväntar mig
mig att spela någon roll
i din ganska idiotisk
och riskfyllda
scenarier.

© Stanley V. Collymore
28 augusti 2019.


Författarens kommentarer:
Ring några klockor antingen med dig själv eller någon som du känner personligen eller till och med ganska intimt? Inte en trevlig situation, jag vet, att vara i varken genom ditt eget beteende eller som en konsekvens av att hitta dig själv offer för en fixerad familjemedlem, vän eller granne.

Men när allt är sagt och gjort finns det bara en person som verkligen kan lösa det kriget för dig - dig själv!

No comments:

Post a Comment