Translate

Monday 28 October 2019

Rör inte vid mig!


Av Stanley Collymore

Snälla ta bort dina famlande händer från mig, och inte du
vågar någonsin igen röra mig utan att först söka och
i gengäld med mitt uttryckliga tillstånd att du
kan! Och uppriktigt sagt bryr jag mig inte
om hur antingen förolämpad du är eller föraktlig dig
kan vara av detta uttalade förbud mot mitt. Eller,
för den delen, vilken upphöjd position du
kontroll i detta företag. Inte jag heller
skrämmas av vad du eller andra
som fungerar som du gör för-
utsägbart och onekligen
anser som med rätt
måste vara instinktivt, omistligt och
försvarbart sexuella förmåner för
självupptagna och narsissistisk
sexistisk personal av båda
kön som execrably men
tydligt självklart är
inkompetenta och
alltför ofta aktiverat
som VD, verkställande direktör
Officer och äldre kontorschefer i
företag som den här, men med nej
konkret ansvarsskyldighet till
personer utom dem och
verkligen nej insyn
där den lägre
arbetar rader är
inblandade.

Och allt detta stärkt, naturligtvis, av en fördömlig,
ogenomtränglig och väldigt förankrad status quo
där ett visst företagshierarkal struktur och i
sig vulgärt övergivet med och överskattad i kraft av
en ojämlik, orättvis och en partisk ekonomisk struktur
är allt som väsentligen är viktigt för braindead och
lowlife avskum som dig! En redovisning för
varför som en normal och anständig människa
att vara som helt avskyr vad jag brukar se
går på i det här företaget och vad du
särskilt med mig är motbjudande
försöker, har ingen motvilja,
alls, ärligt talat kräver
att du gör det
permittera, helt gå
vilse, och bara
gå jag själv.

© Stanley V. Collymore
26 oktober 2019.


Författarens kommentarer:
Det är en vanlig, väl befordrad, till synes övertygande och inom den vita västerländska världen en bekväm tros missuppfattning att de enda sexuella rovdjur som strövar om sina samhällen, infiltrerar och motbjudande infekterar sina stora företag och affärsföretag är män, och i det sjuka avdraget det enda offer är kvinnor. Tänk om!

För alla empiriska uppgifter och uttömmande, vetenskapligt forskning visar tydligt och oåterkalleligt att det kvinnliga könet kan vara lika rovdjur som deras manliga motsvarigheter och alltid är mer skadligt.

Men när det är en man som är det obestridliga rovdjuret, är den uppfattade samsynen att han borde bokstavligen och offentligt dras och hållas kvar. Men när det är en kvinna, är den misshandlade klaganden en man och han har sedan nerven, kärleken och andelmodigheten att klaga och söka återupprättande, oavsett om det är lagligt eller ekonomiskt, han kritiseras öppet som en wimp och fördömd som någon som borde vara tackar sina lyckliga stjärnor för det som har hänt honom.

En fantasi som ganska ofta innehas av alla människor, MENN!

No comments:

Post a Comment