Translate

Tuesday 29 October 2019

Fritt, unapologetically och firande en enda kvinna!


Av Stanley Collymore

ja! Jag är en ung kvinna på 27 men självklart det är
ganska uppenbart för mig att många av er som
tror att du vet att jag inte kan se, inte tror
eller till och med villig att acceptera
det utan tvekan är jag inte på äktenskaps-
marknaden. Jag söker inte heller efter
en make att antingen komplettera
eller till och med som några
av er tror i grund och botten på båda
komplement såväl som helt kom-
plimanger mitt personliga liv
av lovvärt för honom,
vilket gör mig
till sin fru.

En ung, singel och, vågar jag säga det, en helt
självsäker och oberoende kvinnlig då, men
uppenbarligen genomträngd, som varje
uppfattande person helt klart kom-
mer att se och logiskt instämmer med
matchningen lyhörda känslor,
fysiska krav och sensuella
förväntningar som
typisk modern
kvinna.

Men och mest självförtroende för mig, dessa
mina innersta och väsentliga krav inte, från
min sida eller på något tänkbart sätt väg
för deras uppfyllelse, contingent på
den obligatoriska nödvändigheten av mitt heller
att ha en konsekvent och sällskaplig spermier
givare eller en permanent och godkänd
make installerad i min private liv.
Och så är det varken min
avsikt och inte heller
någonsin vara, utan tvekan
kapitulera till någon
av dessa sanktioner
predictabilities.

© Stanley V. Collymore
29 oktober 2019.


Författarens kommentarer:
Som mina vanliga läsare, studenter och, naturligtvis, de som är närmast mig alla är helt och hållet min poesi, eftersom mina andra publicerade verk verkligen är baserade på observationssituationer såväl som min personliga objektiva uppfattningar om dessa, och just den här dikten antingen på väg till eller just har läst är inget undantag.

Den unga damen som visas i den här dikten är äkta, 27 år gammal och en vän som jag tillsammans med sina skilda föräldrar har känt personligen under de senaste 17 åren.

Ljusa, socialt väljusterade och universellt gillade åsikter som uttrycks här är ärligt hållna och verkligen hennes egna. De är emellertid inte på något sätt eller någon sträckning av fantasin dogmatiskt, insulärt, självuttalat, avlägsentligt föraktligt eller nedsättande av åsikter som strider mot hennes egna; eftersom hon definitivt inte är den typen av person.

Inte desto mindre gör hon ärligt och lätt att medge att eftersom de flesta människor instinktivt längtar efter att veta till vilka de naturligt och genuint tillhör, skulle det vara bättre om alla barn som medvetet blev författade gjordes inom ramen för laglig äktenskap.

No comments:

Post a Comment