Translate

Thursday 3 October 2019

Haggatts, grunden för mitt ursprung!


Av Stanley Collymore

Smidd till existens från det tråkiga och bakåtbrott slit av
sockerrörsarbetare och skickliga ansträngningar
av anställda på rottingfabriker och jordbruksarbetare,
du har varit inklämd mellan det imponerande
konturer av Chalky Mount and Lakes
Village på din östra flank, Belleplaine
på din norra omkretsen och de
böljande kullarna av
St. Simons på
din västra
gräns.

Samtidigt det majestätiska och obehindrade flödet av det
kristallklara, källvatten i Haggatts och Bruce Vale
Rivers, tillfogande noggrant och förenande sina
voluminös kvantitet, kvalitet och glittrande
briljans, på Lakes Bridge, till de av
Lakes River, gemensamt mitt
allt detta praktiskt och mest
 fördelaktigt gör sitt oumbärliga och uppskattade
bidrag till kontinuerlig, fantastisk och utbredd
bevattning av ett helt pittoreskt, immaculately
orörda och - otvetydigt för mig och på
samma sätt alla de som stolt och
stödjer samma lokala ursprung
liksom en kulturell och social
empati med detta vår älskade regionen –
en felfri och obestridligt fyr belyser
allt här är det båda ordentligt
och principiellt om
mänskligheten och det
den större världen,
i allmänhet i dess
visdom skulle
gör det bra
att kopiera
och efteråt
passande bli.

© Stanley V. Collymore
3 oktober 2019.


Författarens kommentarer:
Det finns ingen annan plats på jorden som jag är så mycket skyldig till - och kommer att hålla mig ihåg det - än min älskade Haggatts och Lakes Districts i St. Andrew, Barbados.

No comments:

Post a Comment