Translate

Tuesday 15 October 2019

Cuckolding - Det beräknade hantverket av sexuellt och emotionellt svik


Av Stanley Collymore

Du kunde ha sagt till mig och på ett ansvarsfullt sätt
frågat mina tillstånd i förhållande till vad du har
gjort, det medan vi officiellt var förlovade
och du berättade för alla hur upphetsat
du förment var på utsikterna att gifta sig
med mig, du var ändå hemligt och
till synes bakom min rygg,
ser såväl som att leda
en stark sexuell
kontakt med
annan man.

Någon, dessutom, som inte var främling för mig
och med vilken du uppenbarligen och till
synesmedvetet också, blev dig gravid
av och vars barn du medvetet
och beslutsamt beslutade att bära. Samtidigt
och avsiktligt hemligt med avseende på
själv, kompletterar det extra förolämpa
min tidigare personliga orättvisa,
som du var då, och fortsatte
fortfarande efteråt, till
vara offentligt
förlovad
med mig.

Sedan strax efter det och för att listigt täck
dina dubbla spår du blev mest ivrig gärna att
påskynda vår äktenskaplig union genom
att avancera datum för vår planerade äktenskap,
berättar övertygande om att du helt enkelt
inte kunde vänta att bli min kärleksfulla
hustru och därför, glatt och mest
uppskattande dela resten av
ditt liv med mig. Jag
trodde verkligen att du
och snabbare än
tidigare avsett,
vi gifte oss.

Vi bröllopsresa i den vackra tropiska och
paradisiska Karibiska ön Barbados,
och medan vi var där var du
upphetsad sa att du inte kunde vänta på att vi
skulle göra det starta en egen familj. Bortsvämd
som jag var med dig hade det varit kurrigt av
jag förnekar din allvarliga begäran, och
överraskande presenterade jag nej
invändning mot din fullständ-
iga försäkring förslag, helt
omedvetet vid den tid-
punkt som du redan
hade en annan
mans bulle
bakning i
ugnen.

Vi hade det barnet - tidigare kommande än
ursprungligen planerade men en dyrbar
son och arvingalla likadana. Någon j
ag var betydligt glad att säga, skulle hedra
och förpliktligt fortsätta det etablerade
familjenamnet. Och för de ursprungliga tio åren
i hans ungdomliga liv I Gladsomely såg
honom växa upp och mognadligt mognat
till allt att en pliktig och spännande
far,med hjälp av en älsklingoch
övervaka mor, kunde tro-
ligtvis ha antingen
beröm ellerläng-
tade efter.

Då strax före hans elfte födelsedag var vår
son tyvärr medicinskt diagnostiserat
med vad hans mor och jag informerades
pålitligt var en ärftlig och livshotande
sjukdom och dessutom vidare att
han säkert skulle dö om han inte behandlas
snarast. Plasmakirurgi, och det senare
intaget från en nära familjemedlem
var dessutom bedömdes vara
en absolut nödvändighet
i för att undvika detta
hotande och bes-
värlig katastrof.

Naturligtvis gick jag automatiskt volontär
för dettaväsentlig nödsituation och det
nödvändiga preliminära tester på
honom och mig direkt och
omfattande företas. Men
mina ansträngningar och altruism var i onödan.
För jag var artigt men pålitligt meddelade
att DNA-testerna utfördes på oss två
hade tydligt visat vi var inte genetiskt
relaterade och därför fanns det
ingettänkbart sätt att detta
tio år gammal pojke
kunde vara min
biologiska son.

© Stanley V. Collymore
15 oktober 2019.


Författarens kommentarer:
Det är extremt själförstörande när någon som du har litat på, placerade hela din tro på och gjorde det för att den personen fritt och helhjärtat gav dig det distinkta intrycket att dessa två attribut, och att du villigt och ömsesidigt delade med dem, på liknande sätt betydde betydligt till dem också.

Bara för att du otäckt upptäckte att deras lojalitet till dig var bara en stor och massivt förolämpande lögn. En monumental handling av förskräckande förräderi som beräknas smidda i kitteln av olycklig ondska.

No comments:

Post a Comment