Translate

Thursday 19 September 2019

Så ledsen! Men jag är inte åtminstone delvis att använda.


Av Stanley Collymore

Snälla, inte spela sinneslösa spel med mina intima känslor,
eftersom de redan är i ett mycket känsligt tillstånd
av obalans utan den situationen ständigt och
förvirrande happening. Och om du inte
seriöst kan erbjuda någonting positivt till det här
förhållandet med mig, som du är ständigt
påstås att vara djupt intresserad av,
sedan hederligt avstå från vad du faktiskt gör. För i sådant
definitivt uppenbara och kompromissa omständigheter:
mig förmodligen i en meningsfull relation med dig
men i princip, som det står, praktiskt taget på
egen hand och, dessutom, på ett sårbart sätt
underlätta en situation att ditt grimliga
beteende rutinmässigt är utsätta mig
för; att vara helt ärlig med dig, på
förnuftiga och hjärtligt återspegling av
detta helt ohållbara situation skulle
jag mycket föredra – som bäst,
mest förnuftig och logisk
alternativet lämnade
mig i dessa trista
omständigheter – att
vara fritt och
helt kvar
ensam.

© Stanley V. Collymore
13 september 2019.


Författarens kommentarer:
En av de grymaste saker som kan tänkas, och ofta göras - och jag säger detta både ur ett personligt såväl som ett objektivt perspektiv - som varje människa kan tillföra en annan person är avsiktligt att försöka övertyga den olyckliga individen som den kräsna förövaren av vad som i huvudsak är en hjärtlös och bestämd lögn älskar dem, när den faktiska personen redan och intensivt vet att de inte gör det, och dessutom inte har den minsta avsikt att göra det någonsin.

No comments:

Post a Comment