Translate

Tuesday 3 September 2019

Drömmar kan och går i uppfyllelse!


Av Stanley Collymore

Jag visste inte att jag skulle träffa dig idag men var
ändå måste jag erkänna, och hoppas verkligen
i mitt sinne att detta framstående tillfälle
skulle trots allt presentera sig ganska
snart, och hur oerhört lycklig jag
är att ha det lyckades snabbt
uppnå det här förtjusande
förväntan. Eftersom jag oundvikligen visste av det
första blicken mellan oss två att detta var mycket
mer än bara början av en vacker och varaktig
romantic involverar oss två, men de flesta
avgörande för mig, liksom det också
är för dig, kulminationen av allt vi
har tidigare båda sammansatt
erkända och tålmodigt vän-
tade på och är nu på
samma sätt helt säkra
på att vi kommer
permanent och
behagligt dela
i äktenskap.

© Stanley V. Collymore
3 september 2019.


Författarens kommentarer:
Romantik finns i alla former och storlekar och är bokstavligen en av dessa imponderables som antingen frimodig och kraftfullt presenterar sig för dig eller annars kryper upp på dig när du minst förväntar dig det också, och kan i någon av dessa omständigheter obehagligt sätta dig i en fruktansvärd klänning av hur exakt du ska reagera på det.

Men oavsett om det glädjer sig med öppna armar och okontrollerad spänning eller betraktas med stor bedrövning, är romantik i en eller annan form permanent för att stanna. Och jag tvivlar på, när allt är sagt och gjort, om det finns någon av er där ute som skulle ha det på något annat sätt.

No comments:

Post a Comment