Translate

Tuesday 3 September 2019

Drømmer kan og gjøres!


Av Stanley Collymore

Jeg visste ikke at jeg ville møte deg i dag, men var det
likevel må jeg tilstå, inderlig håp i mitt sinn at denne
fremtredende anledningen ville likevel det samme
presentere seg ganske snart, og hvor utrolig  heldig jeg
er å ha det raskt oppnådd det herlige forventning.
Siden jeg uten tvil visste om det første blikk
mellom oss to at dette var mye mer enn
bare begynnelsen av en vakker og
varig romantikk involverer oss
to, men de fleste avgjørende
for meg, som det også er
for deg, kulminasjonen av alt vi har
tidligere begge er anerkjent og
tålmodig ventet på, og er
nå tilsvarende fullsten-
dig selvsikker vi
vil permanent
og hyggelig
dele i ek-
teskap.

© Stanley V. Collymore
3. september 2019.


Forfatterens merknader:
Romantikk kommer i alle former og størrelser og er bokstavelig talt en av disse imponderables som enten frimodig og kraftig presenterer seg for deg eller ellers kryper opp på deg når du minst venter det, og i noen av disse omstendighetene ubehagelig kan sette deg i en forferdelig kvartal av hvor nøyaktig du skal reagere på det.

Men uansett om det gleder seg med åpne armer og ukontrollert spenning eller blir ansett med stor skremmelse, er romantikk i en eller annen form permanent her for å bli. Og jeg tviler på når alt er sagt og gjort, hvis det er noen av dere der ute som vil ha det på noen annen måte.

No comments:

Post a Comment