Translate

Saturday 7 September 2019

Rädsla, den osynliga följeslagaren vars instinktiva malevolens vet inga gränser!


Av Stanley Collymore

Jag har ingen rädsla alls för någon eller något; inte ens döden.
Och tills jag drar mitt sista andetag denna position, som
jag alltid har resolut upprätthålls, kommer oändligt
för mig att förbli den samma. För vad är egentligen rädsla?
Som jag ser det är det snarare oriktigt antagande om
vad som kan göra hända. Något som i alla syften
rädd person av olika skäl och inte alltid helt
övertygande, inte vill hända. Och skulle
katastrofen det antagna offeret är
så ganska förstenad av händer ärligt
och sedan har önskade sig sjuka
angående det var real-
istiskt ett totalt slöseri av
både  tid och energi
som slutligen
uppgick

Så förnuftigt spara energi och tid för något verkligen
positivt att göra, och som jag är säker på kommer
att markant hjälpa dig att framgångsrikt utrota
din tänk på alla de mycket negativa och
obehagliga tankar som du vanligtvis
bär där, och gör det mycket bättre också som en
mycket mer fascinerande person, är jag säker
på att jag är ute av du. Och när det gäller
att vara rädd för döden är det helt
risible verkligen få dig själv
onödigt arbetat med vad
som är entydigt ett oundvikligt resultat
som ingen, inklusive dig, kan reversibelt
förändras eller gör någonting alls åt
antingen betydligt medan du är
stilla fysiskt här, och lika
mindre så efter att
du är borta.

© Stanley V. Collymore
7 september 2019.


Författarens kommentarer:
Rädsla när vi Homo sapiens är konditionerade och konsekvent föranledda att tro är en avgörande mekanism som effektivt gör det möjligt för oss, liksom andra arter som delar denna jord med oss, att skydda oss från fara, hotande eller på annat sätt, samt att hjälpa oss genom att tillhandahålla en livskraftig ram för oss själva för att skydda vår respektive fortsättning som en specie.

Det kan väl vara sant under vissa specifika omständigheter. Men samordnar man med rädsla eller taktiken för rädsla som antingen som användbara eller bekväma anordningar för att bokstavligen skrämma helvetet från andra människor för sina egna ändamål eller för att själviska i processen att göra så säkra ganska orättvisa fördelar för ens själv, familjemedlemmar eller vänner på andras bekostnad är kategoriskt inget mer, jag är helt övertygad om, än att den onda och ondskapsfulla narcissismen är otrolig.

No comments:

Post a Comment