Translate

Thursday 19 September 2019

Beklager så mye! Men jeg er ikke minst på å bli brukt.


Av Stanley Collymore

Vær så snill, ikke spill tankeløse spill med mine intime
følelser, ettersom de allerede er i en veldig delikat
tilstand av ubalanse, til og med uten den tilstanden
konstant og forvirrende skjer. Og hvis du ikke seriøst
kan tilby noe positive til dette forholdet til meg,
som du er hevder å være dypt interessert i, da
ærlig talt gi avkall på hva du faktisk gjør.
For i slikt avgjort åpenbare og kompromitterende omsten-
digheter: meg visstnok i et meningsfylt forhold til deg
men som det står, praktisk talt på egen hånd og,
dessuten sårbart å legge til rette for en situasjon at
din lunefulle oppførsel rutinemessig utsetter
meg for; å være helt ærlig med deg, når
du er omhyggelig og inderlig reflexjon
av dette helt uholdbare situasjon,
ville jeg mye foretrekke – som
best, mest omhyggelig og
logisk alternativet forlot
meg i disse kjedelige
omstendigheter –
å være fritt og
helt alene.

© Stanley V. Collymore
13. september 2019.


Forfatterens kommentarer:
En av de grusomste tenkelige tingene, og ofte gjøres - og jeg sier dette både fra et personlig så vel som et objektivt perspektiv - som ethvert menneske kan påføre en annen person, er å med vilje sette seg inn for å overbevise den ulykkelige personen som den ulydige gjerningsmannen til det som egentlig er en hjerteløs og bestemt løgn, elsker dem, når personen faktisk og intenst vet at de ikke gjør det, og dessuten ikke har den minste hensikt å gjøre det noensinne.

No comments:

Post a Comment