Translate

Tuesday 24 September 2019

Döden, och mina preferenser för en outtänkt förvaring


Av Stanley Collymore

Ärligt talat studerar det skrämmande röran, båda medvetet
och tankelöst, att människor var för sig och kollektivt
har gjort av denna jord vi leva vidare: handlingar
och konstant skadligt aktiviteter som har betydande och
påträngande påverkade dig och mig förvirrande och
negativt, Jag kan inte i min personliga situation
och helt klart dessa som omfattar det överflödiga
tillståndet för min hälsa bestämmelser som
jag konfronteras med, tänk på något
mer exceptionellt passar för mig
än att vara slumpmässigt slog
ner, omedelbart och lyckligtvis dödad
av en lycka,ganska lämpligt upptagen
av en död kropp, som vid tiden
för denna fråga var på sin
tilldelade resa till en
lokal kyrkogård

Helt lysande det skulle vara, och på liknande sätt från min
personligt perspektiv ganska fantastiskt ekonomiskt!
Nej besvärande krångel eller kostsamma förberedelser
relativt för mig själv angående den vanliga begravningen
eller i specifikt fall vad som helst för mig utan
tvekan kommer att vara en kremering. Helt enkelt
en fråga i förhållande till detta framgångsrika
olycka med mig, av en ganska enkel
situationen för att stoppa husvagnen,
samla in min livlös kropp, straks kärna bort
den utan alla sedvanliga oändliga och förfärliga
ritualer associerade med din genomsnittliga
begravning, och en gång tidigare avsett
engagemang, kyrkogårdsmässigt, till
redan ombord passagerare i husvagnen
och den sittande döda kroppen det
bärs är permanent över med
och gjort, snabbt efteråt,
och med inte minsta
väsen började på,
tar mitt eget död kropp
tillmottagningsugn
av närmaste
krematorium.

© Stanley V. Collymore
23 september 2019.


Författarens kommentarer:
Passande så är döden den stora nivån för varje människa och det enda agens som otvivlat och irreversibelt så kan göra detsamma av de privilegierade lärorna bland oss ​​och under deras livstid detsamma med de avskyvärda Plebeierna. Och det är vad jag tycker är så anmärkningsvärt mottagligt noggrant imponerande med det. Så länge lever döden! Och fortsätt med ditt spännande och straffande arbete.

No comments:

Post a Comment