Translate

Saturday 11 January 2020

Rasistisk og syk over all tro!


Av Stanley Collymore

Først forteller du meg, og ikke veldig overbevisende må
jeg si, at du tror du er forelsket i meg. Så legger du til
grov fornærmelse mot hva fra mitt eget perspektiv
en mest alvorlig skade du fullførte ganske
ubekymret for deg så det meg ut til, på samme
måte fortell meg at ethvert foreslått forhold
til et alvorlig karakter mellom deg og
meg ville ikke i enest mulig anses
av noen av foreldrene dine,
men heller overveiende
mamma din med hvem, og jeg prøver
mitt aller vanskeligste her å formidle
dette min diplomatisk dom, du
utvilsomt, selv på voksen
alder av tjuefem, har
ikke klart å
frigjøre
deg fra navlestrengen,
som mammaen din helt og
heller kontrollerende
undertrykker
deg med!

Og som om alt det ikke i seg selv var nok, har
hun også krevde videre at det var du som
var dårlig råd gå foran og gifte meg,
forutsatt, selvfølgelig, at jeg var
så dum å akseptere nedlatende tilbud om
ekteskap, vil du da spesifikt har ingen
barn av meg. Men fordi din mamma
ønsket barnebarn sønn av du,
informerte hun deg uforstående som
ble anerkjent samfunnsmessig
og  akseptert som legitim og
derfor ikke sett på som
jævel avkom, ville
hun personlig og
søk nøye etter
og betydelig, økonomisk
godtgjøre et passende
Kaukasisk kvinne
begge to å gi
et utvalg av
 eggene hennes så vel som
flitting og vedlikeholde
permanent hennes
strengeste stillhet
om dette
emne.

Hvorpå disse eggene hennes skulle bli befruktet
av sæden din og de vellykkede embryoene
deretter plassert i livmoren for meg
å bære hele løpetiden, og på samme måte
svikefullt, som om jeg var deres ekte og
ikke surrogatmoren deres, føder
dem. Og om den aktuelle
saken om disse barns
hvite fysiske og
rasende hudfarge tilsynelatende
etter de ble født, min åpenbare
lyshudede pigmentering
ville tilsynelatende
være naturlig gått av av din
mor, far og deres familie,
antagelig,som spansk-
iberiskog ikke hva
jeg egentlig
er jeg – en stolt,
selvsikker og en
absolutt afro-
Caribbean
Kvinne

© Stanley V. Collymore
9. januar 2020.


Forfatterens merknader:
I rasistiske Storbritannia er denne situasjonen ikke så langsiktig som det til å begynne med kan virke, med forekomster av slike aktiviteter som faktisk foregår eller furtive forsøk rutinemessig gjort for å oppnå slike syke virksomheter som er ganske vanlig, som anekdotisk kunnskap, personlige omstendigheter brakt til meg oppmerksomhet og uavhengig forskning har endelig bekreftet.

Dette diktet: “Rasistisk og syk over tro” er derfor faktabasert og involverer to afro-karibiske kvinner som jeg kjenner usedvanlig godt. Den ene var en doktorgradsstudent med meg på universitetet, den andre et nært familiemedlem. Begge disse hunnene er britisk født.

Ved å forkaste de syke og rasistiske forbikjøringene de med involvering foraktet, ble begge kvinner raskt og fornuftig dumpet de flekeløse, britiske hvite mennene de tidligere og hver for seg hadde vært involvert i; senere funnet seg egnede partnere som er svært og påviselig kompatible med deres egen spesifikke moralske og menneskerettighetsbevis, og er nå begge lykkelig gift med godt tilpassede og progressivt tenkende barn.

No comments:

Post a Comment