Translate

Saturday 7 December 2019

Bedøvelse av samfunnsrutine


Av Stanley Collymore

Jeg våknet i morges, kikket ut av soverommet
mittvindu, så at det generelle været fortsatt
varlike elendige i utsiktene som dagen før
og ærlig talt og helst ville gått tilbake til
sengen hvis det enten var mulig eller anbefalt
omhyggelig under omstendighetene for å gjøre
det. Men fornuftig gikk jeg i stedet på do
og der som hver morgen jeg typisk tok j
eg hygienisk inn på megpersonlige
ablusjoner, rett etter som jeg
hadde en langvarig, het
dusj i rolig isolasjon.

Så føler du deg uendelig mye bedre som et resultat
av dette grundig en forfriskende vask av meg
selv Jeg deretter automatisk, omhyggelig og
forberedte meg flittig på arbeidsdagen foran
jeg ønsket alt dette, var jeg på sin plass
en velstående mann og ingenting av
dette rutinemessig engasjert i,
hverdagslig hver dag, bærepå
erfaring som ble kalt å
leve ikke en slik prosessuell og
inngripende en del av min
daglige tilværelse som
i årevis, og spesifikt
i alle funksjoner
i hva noen gang yrke
jeg hadde vært
involvert i,
det hadde
blitt.

Men hva annet kan en mann som meg
gjøre, ikke sant? Rob en bank og
håper at dommeren og retten i
fellesskap viser mildhet
angående meg? Bli en gigolo, forfør
og forhåpentligvis sjansen til å
gifte seg en velstående enke?
Spill lotteriet og for alltid
forventningsfullt håp
å vinne? Eller velvillig trekker på
skuldrene, godta virkeligheten
av min situasjon og pliktopp-
fyllende tåle hva Jeg gjør.

© Stanley V. Collymore
6. desember 2019.


Forfatterens kommentarer:
Enhver komposisjon er individuell på en eller annen tid føler seg slik, og hvis de er bosatt i Storbritannia hjelper ikke været det minste. Nøkkelen til å ikke bukke under for denne typen mishandling er å gå på angrepet. Se deg kvadratisk i speilet, snarl trassig mot enhver figur av en beseiret eller nederlagsfull person som du ser der, og gå deretter stolt bort som den mesteren du vet innvendig at du er! Prøv det nå, Tiger!

No comments:

Post a Comment