Translate

Wednesday 18 December 2019

Använd kärlekens förtjusningar för rent bedrägliga syften!


Av Stanley Collymore

Kan du, om du inte bryr mig om att jag frågar,
vänligen berätta mig vad du seriöst och ärligt tycker
att kärlek faktiskt är? Eller vill du hellre stanna
dumt i denna fråga och istället tysta det som
någon form av en variabel och invecklad
version av dina känslor som du bär  med dig
i ditt huvud att försiktigt anställanär du
vill självisk få vad det är som du
vill desperat, och därför se
och använd kärlek bek-
vämt som en praktisk
och användbar
knep till har
saker på
din väg?

Och om så är fallet, som jag uppriktigt tror
det är, vad säger det egentligen om dig?
Dessutom, och jag tror jag redan
vet svaret på min nästa ifrågasätter så
det inte är på något sätt inaktivt
spekulation, vad skulle vara
din personlig reaktion
om du var att upptäcka att
det finns andra per-
soner, precis
som ego-
centriskt
och

omfattande målmedvetet lutade som
du utan tvekan är i sina egna speciella
och själviska ambitioner som i
allmänhet tänkte och också
uppförde sig omedvetet som du
gör? Och ännu mer specifikt,
riktad riktigt derasegna
förkastliga syssel-
sätter dig?

© Stanley V. Collymore
18 december 2019.


Författarens kommentarer:
Jag tror att det är hög tid att alla språk som för närvarande är i regelbunden användning och särskilt så i de så kallade moderna och västerländska länderna, att deras konventionella användare tar en exceptionellt, mest lång, hård, tankeväckande och en tydligt ärlig titt på ordet "kärlek" eftersom det för närvarande är ganska otydligt och mest skrämmande utnyttjas av den överväldigande massan av invånare i dessa respektive länder.

Och om det finns några påstått professionella etymologer runt och som faktiskt är värda den status som de vanligtvis och oftare inte är otänkbart angivna, ger samma etymologer sig själva antingen ett äkta och varaktigt namn eller mer lämpligt så altruistiskt till mänsklighetens totala fördel. Och som ett direkt resultat av denna analysmynt är ett nytt och sanningsenligt menande ord som ärligt och permanent på alla sätt symboliserar vad kärlek och allt som äkta förknippas med det verkligen handlar om.

För det nuvarande och mycket misshandlade ordet "kärlek" är både abysmalt och definitivt avaktiverat. Död som dodo! Och i huvudsak har oåterkalleligt tappat sin vördefulla, utvalda och omfattande positiva mening.

No comments:

Post a Comment