Translate

Thursday 16 May 2019

Dikt: Bare en tanke, men en vel verdt å vurdere!


Av Stanley Collymore

Gud ga oss liv, og da Han gjorde det, ga han oss også friheten til å ta egne valg, så vel som viljen til å håndheve eller avskaffe de avgjørelsene vi hadde gjort. Når det er sagt, ventet han også at vi skulle handle ansvarlig, om ikke hele tiden, da i det minste for det meste.

For vi er mennesker skapt i sitt eget bilde og som er velsignet utrustet med gave av grunn og kraft til å bruke den hellige gaven rådgivende. Ikke handle som datastyrte automater som ikke er i stand til å vurdere hva som er logisk og fornuftig riktig, eller hva som er skadelig og utvilsomt feil!

Så ville det ikke være verdt både vår vurdering og tid, hvis vi i stedet for hovedsakelig alltid egoistisk tenker bare på oss selv, og vanligvis så til skade for andre, at vi hellere pause av og til, sjenerøst vurdere og seriøst reflektere over hvor godt det er Dette livet er vi spesielt gitt fra himmelen, slik at vi alle av oss i henhold til dette, seriøst avhenger av vår forankrede egoisme og, både individuelt og kollektivt, virker generelt mye mer altruistisk?

© Stanley V. Collymore
16. mai 2019.


Forfatterens kommentarer:
Dette diktet er skrevet i takknemlig takknemlighet til alle de som har sin egen og mest nådige vilje, har både frivillig og konsekvent gjort et betydelig bidrag i mitt liv.

Det er også dedikert til alle mine tilhengere globalt, hvis interesse i arbeidet mitt er et ekstra incitament til det jeg gjør og virkelig elsker å gjøre.

På samme måte er det for ledelsen og personalet på Twitter som de siste 10 årene - takk til alle dere for å huske min tiårsjubileum med deg - som har så beundringsverdig satt opp med meg i det siste tiåret. Takk skal du ha! Og Gud velsigne dere alle!

No comments:

Post a Comment