Translate

Thursday 16 May 2019

Dikt: Bara en tanke men en väl värt att överväga!


Av Stanley Collymore

Gud gav oss liv och när han gjorde det gav han oss också friheten att fatta egna beslut, liksom viljan att antingen genomdriva eller upphäva de beslut som vi hade fattat. Med detta sagt väntade han sig också att vi skulle agera ansvarsfullt, om inte hela tiden då åtminstone för det mesta.

För vi är människor skapade i hans egen bild och som är välsignade begåvade av gåva av förnuft och makt att använda den heliga gåvan rådgivande. Inte agera som datoriserade automater som inte kan bedöma vad som är logiskt och förnuftigt rätt, eller vad som är skadligt och utan tvekan fel!

Så skulle det inte vara värt både vår övervägande och tid, om vi istället för att alltid själviskt alltid själviskt tänka på oss själva, och vanligtvis så till andras skada, att vi snarare pausar ibland, generöst anser och seriöst reflekterar över hur bäst i Detta liv är vi speciellt givna från himlen, så att vi alla kan följaktligen avstå från vår förankrade själviskhet och, både individuellt och kollektivt, agerar i allmänhet mycket mer altruistiskt?

© Stanley V. Collymore
16 maj 2019.


Författarens kommentarer:
Denna dikt är skriven i tacksam uppskattning för alla de som har sin egen och mest nådiga volition, har både frivilligt och konsekvent gjort ett viktigt bidrag i mitt liv.

Det är också tillägnad alla mina anhängare globalt, vars intresse för mitt arbete är ett tillskott till vad jag gör och verkligen älskar att göra.

På samma sätt är det för ledningen och personalen på Twitter som under de senaste 10 åren - tack för er alla för att komma ihåg min 10-årsjubileum med dig - som har varit så underbara för mig med det senaste decenniet. Tack! Och Gud välsigne er alla!

No comments:

Post a Comment