Translate

Thursday 4 April 2019

Den uthålliga kvaliteten på kärlek!


Av Stanley Collymore

Du kom in i mitt liv något oväntat men, men åh så
välkomnande Birgit; orsakar mig, helt bokstavligen från
allra första ögonblicket som vi faktiskt sätter ögonen
på varandra och omedelbart därefter mötligen
uppenbarligen och utan det smalaste stycket
av ånger av mig att oundvikligen falla
omedelbart, oerhört djupt och evigt
kär i dig min exquisitely beautiful, fantastiskt bedårande
och urskiljbar favorit. Och uppriktigt sagt, det enda
som har förändrats väsentligt mellan dig och jag
är det ganska definitivt i mitt sinne och med
all allvarlig tanke vilket det ger upphov
till under mina vakna timmar, som
liksom de som också är tänkt i meningsfulla och
roliga drömmar under mitt slumrande Det är
det obestridliga faktum som du har övert-
ygande och fängslande bli en viktig del
av mitt liv i alla troligt
följdriktigt sätt och
det min dyrbara Darling Birgit
är hur saker är närvarande
och med min full-blast
hallfasthet mot dig,
kommer att
stanna för
alltid!

© Stanley V. Collymore
2 april 2019.


Författarens kommentarer:
Kärlek som är hederligt och ganska fritt given, som varken förväntar sig eller kräver någonting till gengäld hos givaren annat än den ärligt önskade för bästa möjliga välbefinnande hela tiden hos mottagaren, är utan tvekan en av de mest värdefulla av livets gåvor som någon givet enskilda kan göra till en annan.

Och i det specifika hänseende talar den ömsesidiga men självklart icke-ostentatiska karaktären av vår kärlek till varandra volymer. Något som jag är evigt tacksam för Birgit. För väsentligen, och med absolut självförtroende kan jag tack och lov säga att du har blivit den fullbordade själen i mitt uppskattande liv!

No comments:

Post a Comment