Translate

Wednesday 16 May 2018

Du har aldrig förlorat din coola eller var du någonsin skrämmad, Cyrille Regis!


Av Stanley Collymore

När den himmelske rullen är uppkallad kommer du säkert var
där min svarta bror och bestående vän. För även om Det är
uppenbarligen både tyvärr och tyvärr slutet på din
verkligen fantastisk existens bland oss här på
jorden Cyrille Regis, den metodiskt upps –
kattande och på allvar en välkomnande
mottagning till varmt och generöst
firar fullt, allmänt fördelaktigt och obestridligt givande liv
att du ledde och ikoniskt genom det var en inspiration
tvinga till andra under de anmärkningsvärda tiderna
av femtiofem år var du här bland oss, och själva
sammanfogade med otvetydigt fantastiska arv
som du den spirituerade Cyrille Regis har
bockat till vi kommer definitivt, jag vet,
och varaktigt så inte bara här på jorden,
din tidigare hem, men motsvarande
också i himmelen med den him-
melske tron av änglar, ärke-
änglar och också Gud All-
smäktig själv ganska
vackert, respekta-
belt överväldiga-
nde och naturl-
igt passande
helt belönad.

© Stanley V. Collymore
14 maj 2018.


Författarens kommentarer:
Den 14 januari 2018 var jag både fysiskt och känslomässigt bedövad att lära mig om den tragiskt plötsliga och oväntade döden av den legendariska och ikonen Cyrille Regis strax innan vad som skulle ha varit hans 60-årsdag den 9 februari 2018.

Det är precis fyra månader sedan, då Cyrille Regis dog av en helt oförutsedd hjärtinfarkt och den traumatiska effekten och otrogenheten hos hans död, den rena suddenness av den, den ironiska karaktären händer med en man som alltid var epitom av fitness och en exemplarisk hälsosam livsstil var då och är fortfarande extremt svårt för mig att komma överens med.

Och jag är helt säker på att det inte kräver ett kvantesprång av fantasi för att anta hur helt förödande detta tragiska slag var och uppenbarligen fortfarande är Cyrilles änka Julia och hans barn från sitt första äktenskap. Och för dem alla liksom Cyrills närmaste personliga vänner och många kollegor, och särskilt i fotbollsverdenen, sträcker jag min djupaste sympati med dig och förmedlar på samma sätt min djupa och uppriktiga medkänsla.

Jag betalade min hyllning till Cyrille vid tiden för hans olyckliga död men jag har väntat fram till den här tiden för att publicera dikten som jag har skrivit i kommutering av honom, eftersom jag inte ville tränga på sorgens och sorgens tragiska sorg förlust för Julia, Cyrilles barn och alla andra som var särskilt nära Cyrille.

Mycket har skrivits och sagt om Cyrille sedan han gick och bland de många glödande hyllningarna som han med rätta har mottagit, skulle jag vilja tillägga min ödmjuka och säga öppet, stolt och unapologiskt att Cyrille var en man med största storhet och vad han gjorde inte bara för fotboll i England utan för värdighet, respekt och enhet i vårt svarta och afro-karibiska samhälle inför blatant och institutionaliserad rasism är okvalificerbar och för vilken människor som jag själv kommer att vara varaktiga.

Gud evigt välsigne dig Cyrille och när du antar din rättmätiga plats bland den himmelske värden, vi som fortfarande är här på jorden och dyrkar er för det du gjorde, kommer alltid att minnas dig tills vi också tar vår plats med dig i det celestiala riket. Gone och självklart inte mer med oss fysiskt min vän men jag försäkrar dig Cyrille Regis du kommer aldrig att glömmas bort.

No comments:

Post a Comment